Februari 26, 2019

ADAKAH YANG LEBIH MESRA

Adakah yang lebih mesra dari sepasang kekasih-halal yang selalu bersama menumbuhkan kebaikan-kebaikan dalam interaksi kesehariannya. Saling menjadi alarm untuk banyak hal. Mengajak untuk memperbaiki beberapa hal dengan saling merangkul dalam nasihat. Menjaga untuk lebih bijak dalam menempatkan sesuatu. Untuk kenyamanan satu sama lain dan mengurangi selisih paham yang tidak perlu.

Adakah yang lebih mesra dari sepasang kekasih-halal yang saling menjaga dan memastikan satu sama lainnya untuk selalu baik-baik saja. Baik sedang dalam satu atap rumah maupun terpisah sementara, jarak yang jauh. Termasuk menjaga perasaan dan rindu yang bersemayam di dalam dada keduanya.

Adakah yang lebih mesra dari sepasang kekasih-halal yang terbangun bersama di sepertiga malam. Bersama-sama mengetuk cinta dan rindu berkeluh kesah kepada Rabb-Nya. Berharap dalam bidak rumah tangga itu ada dalam keberkahan dan keridhoan-Nya.

Adakah yang lebih mesra dari sepasang kekasih-halal yang membangun bersama tangga-tangga untuk rumah yang dijanjikan sebagai penghuni syurga. Dalam suka dan duka untuk selalu sepakat menerima sepaket. Untuk setia sehidup hingga sesurga. Tumbuh bersama mempererat taat.

Adakah yang lebih mesra dari sepasang kekasih-halal yang mencintai satu sama lain karena Allah. Menjaga sunnah Rasulullah, belajar untuk mengupayakan sakinah mawaddah warahmah, seperti kemesraan Muhammad tercinta dengan siti Aisyah.

Adakah yang lebih mesra dari itu semua?

@azurazie_

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Jejakmu akan sangat berarti dan tak akan pernah sia-sia :)